شناسه : 30398
نویسنده : استان کهگیلویه…
عکس
.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد

مراسم تحلیف کارآموزان وکالت و همایش بررسی نقش دشمن در حوادث اخیر در یاسوج برگزار شد + (تصاویر)

مراسم تحلیف کارآموزان وکالت و همایش بررسی نقش دشمن در حوادث اخیر با حضور جمعی از مسئولان قضایی، وکلا، سپاه و بسیج استان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانی بسیج حقوقدانان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ، این مراسم با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و معاونین ایشان، مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح، مسئول بسیج حقوق دانان استان، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه دادگستری استان و جمعی از وکلا و کارآموزان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت: اولویت کار وکلا و قضات باید گسترش عدالت در جامعه باشد و تمام اهتمام این 2 قشر بر این اصل استوار باشد.

دکتر نگین تاجی با تاکید بر اینکه نباید غباری بر چهره عدالت وجود داشته باشد، افزود: وکلا در جامعه به عنوان سربازان عدالت شناخته می‌شوند و در این راه باید با تمام توان خود فعالیت کنند. نباید رسالت انسانی را فراموش کرد و در هر حالی و در تمام شرایط به این رسالت پایبند بود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: فعالیت وکلا و قضات به عنوان دو بال عدالت باید به عنوان هم پوشانی کننده اقدامات همدیگر باشد و در این مسیر اهمیت فعالیت در حوزه‌های قضایی و حقوقی بسیار بالا است.

نگین تاجی افزود: بنای وکالت برمبنای اعتماد است و وکیل‌ باید اهل مطالعه باشد و دارای اطلاعات علمی و به روز باشد تابتواند به خوبی از حق قانونی موکل خود دفاع کند
وی در پایان بر لزوم افزایش اطلاعات حقوقی مردم در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و ابراز داشت: این موضوع بسیار مهمی برای جامعه است که مردم در تمامی حوزه‌ها اطلاعات داشته باشند چراکه در این صورت میزان جرائم و تخلفات کاهش خواهد یافت.

تحلیف ۵۵ كارآموز وكالت 1400 در استان

کورش قنبری مرداسی رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه دادگستری استان هم در این مراسم گفت:مرکز وکلای قوه قضاییه استان با۴۰۰ وکیل پاسخگوی مسائل حقوقی شهروندان ازطریق سامانه تلفنی ۱۲۹‌ است و مردم‌ می توانند از این طریق مسائل حقوقی خود را مطرح کنند.
قنبری در ادامه با اشاره به برنامه‌های آینده کانون وکلا گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته درسال ۱۴۰۱ بیش از۱۰۰نفر دیگر پروانه وکالت دریافت می کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان به تحلیف ۵۵ كارآموز وكالت در این مراسم اشاره کرد و گفت:این افراد فرآیند آزمون، مصاحبه و آموزش را طی کرده و با تسلط بر کار وکالت، فعالیت خود را به صورت رسمی در مراجع قضایی، انتظامی و دادگستری و محاکم شروع می کنند.

وی افزود: امروز کارآموزان عزیز وکالت با وثیقه گذاشتن شرافت خود، سوگند یاد کردند که مدافع از حق باشند و بجز احقاق حق و رسیدن به عدالت منظور دیگری نداشته باشند.

قنبری همچنین به همکاری و تعامل گسترده بین سازمان بسیج حقوقدانان استان و مرکز وکلای قوه قضائیه اشاره کرد و در خصوص ارائه مشاوره های حقوقی رایگان توسط وکلای بسیجی به مردم توضیحاتی ارائه نمود.

نقش دشمن در حوادث اخیر

در ادامه سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح در خصوص مسائل روز و نقش دشمن در حوادث اخیر، ماهیت نسلی اغتشاشات و نقش فضای مجازی مطالبی را بیان کرد و گفت: امروز شاهد جنگی ترکیبی تمام عیار علیه انقلاب اسلامی هستیم، هرچند در گذشته اگر تهدیدی بود به صورت حمله نظامی صورت می‌گرفت، ولی امروز اگر از تهدید حرف به میان می آید دشمن با ابزار رسانه روی فکر و ذهن جوانان ما حساب باز کرده است .
ارسلان جو افزود: دشمن به شکل هوشمندانه، دقیق و با پول پاشی و دیگر ابزار‌های رسانه‌ای درصدد توطئه و برنامه ریزی علیه جمهوری اسلامی است و همه به نوعی نسبت به جهاد تبیین وظیفه داریم چرا که جهاد اصلی امروز همین جهاد تبیین است.

عکس ها
.
.
.
.
.
.
.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.